28 Eki 2024
2025 yılı ekmekçilik trendlerini öngörmek için Taste Tomorrow'un sunduğu içgörülerden faydalanın. Yerel ürünlerin ve üreticilerin desteklenmesi, sağlığa duyarlı tüketicilere hitap eden bağırsak dostu seçenekler, ekşi mayanın popülaritesi ve klasik lezzetlerin sürekliliği öne çıkan başlıklar arasında.
Taste Tomorrow’un verileri, ekmekçilik sektöründe gelecekte nelerin talep göreceğini şimdiden görmenizi sağlıyor ve size sağlam bir rehber sunuyor.
Bağırsak sağlığının, genel fiziksel ve zihinsel iyilik hali için ne kadar önemli olduğu artık herkes tarafından biliniyor. Bu farkındalık, 2024'te yayımlanan Netflix belgeseli 'Hack Your Health' ve The Stomach Doc gibi bağırsak sağlığına yönelik içerikler üreten TikTok fenomenlerinin videolarıyla geniş kitlelere ulaştı. Tüketiciler, bu yeni bilgiyi hayatlarına adapte ederek beslenme alışkanlıklarını değiştiriyorlar ve bu durum bağırsak sağlığı trendinin istikrarlı bir şekilde büyümesini sağlıyor. Taste Tomorrow (Yarının Tatları)’un yapay zeka destekli araştırmasına göre, 2025'te özellikle Çin ve Portekizce konuşulan ülkelerde bu trendin %8 ila %9 oranında büyümesi bekleniyor ve bu veri, global tüketici anketleriyle de destekleniyor.
Sindirim sistemlerini desteklemek isteyen tüketiciler, yüksek lif içeren ve prebiyotik, probiyotik, postbiyotik ile zenginleştirilmiş gıdaları tercih ediyor. Bu durum, ekmekçilik sektörü için olumlu bir gelişme, çünkü tam tahıllı, lif açısından zengin ve ekşi mayalı ekmek gibi bağırsak dostu pek çok seçenek sunuluyor. Tüketicilere bağırsak sağlığı konusunda rehberlik eden markalar, rakiplerinin bir adım önüne geçecek. Sağlık odaklı tüketicilerin doğru kararlar vermesine yardımcı olmak, örneğin probiyotik ve prebiyotik arasındaki farkı anlatmak veya ürün ambalajında bağırsak sağlığına yönelik açıklamalar eklemek, sizi öne çıkarır ve güven inşa eder.
Bağırsak sağlığını ön planda tutan bireyler genellikle bütünsel bir sağlık yaklaşımını benimser ve bağırsak dostu gıdaların hem fiziksel hem de zihinsel iyilik haline olumlu katkıda bulunduğunu bilirler. Bu sağlık bilincine sahip tüketicilere hitap etmek için, bağırsak dostu ekmek ürünlerinin hem bedene hem de zihne olan faydalarını vurgulamak önemlidir. Lif, tam tahıl gibi çok yönlü faydalarıyla bilinen malzemelerin yanı sıra kakao çekirdeği, keten tohumu, hindistancevizi unu ve zerdeçal gibi baharatlar da öne çıkan içerikler arasında.
Tüketiciler, yerel ürünlere yönelmeyi tercih ediyor. Yerel kaynaklı malzemelerle üretilen ekmek ve hamur işleri, hem daha taze hem de daha sağlıklı ve lezzetli olarak görülüyor. Ayrıca, yerel bir girişimciden alışveriş yapmak, topluluğa katkı sağlama avantajını da beraberinde getiriyor. Bu nedenle, dünyanın dört bir yanında yerel malzemelerle üretilen ekmekler daha fazla tercih ediliyor. Taste Tomorrow araştırmasına göre, 2025 yılında yerel üretim trendi Çin'de %40, İngilizce konuşulan bölgelerde %32, Almanca konuşulan bölgelerde ise %27 oranında artış gösterecek. İspanyolca ve Portekizce konuşulan bölgelerde de bu trendin istikrarlı bir büyüme kaydetmesi bekleniyor.
Miller + Baker gibi fırınlar, yerel üretilen ekmeklere olan talebin artışından fayda sağlayacak. Bu Avustralyalı el yapımı ekşi maya fırını, ekmek ve hamur işlerini fırında taze olarak öğütülen unlarla yaparak dikkat çekiyor. Tüm tahıllarını, sürdürülebilir tarım uygulamalarına bağlı olan Batı Avustralyalı çiftçilerden temin ediyorlar. Miller + Baker, kullandıkları malzemelerin kaynağını açıkça paylaşarak müşterilerine yüksek kaliteli içeriklerin nereden geldiğini bilme imkânı sunuyor. Örneğin, ekmeklerinde kullanılan sert buğday unu, gururla Mollerin'deki Haggerty Ailesi tarafından tedarik ediliyor.
Bu trend sadece yerel malzemelerle ilgili değil, aynı zamanda kültürel önemi olan yerel tatlar ve formatları kucaklamayı da kapsıyor. Geleneksel Çin ay çöreklerinden Alman pretzellerine kadar, tüketiciler giderek daha fazla kültürel miraslarını ve yerel mutfak geleneklerini yansıtan ekmek ve hamur işlerine ilgi duyuyor. Bu da ürünlere bir özgünlük katarken, duygusal bir bağ oluşturuyor.
Yerel malzemeler trendi, sürdürülebilir tarım hareketiyle doğal bir uyum içinde. Her iki yaklaşım da malzemelerin kaynağını ön planda tutuyor. Bu trendden faydalanmak istiyorsanız, malzemelerinizin kaynağını ambalajda, pazarlama kampanyalarında ve doğrudan iletişimde vurgulamayı ihmal etmeyin. Yerel malzemeler trendinde tüketicilerin kalbini kazanmanın en önemli yollarından biri, etkili hikaye anlatımıdır.
Hem harika görünüyor, hem müthiş bir lezzet sunuyor, hem de sağlık açısından faydalar sağlıyor. Bu yüzden ekşi maya trendinin hız kesmemesi şaşırtıcı değil. Ekmekçilik sektöründe en hızlı büyüyen trend olarak öne çıkmaya devam ediyor ve özellikle İngilizce (%7), Çince (%14) ve Fransızca (%40) konuşulan bölgelerde büyük ilgi görüyor. İster pizza, bagel, tost ya da muffin olsun, ekşi mayayla yapıldığında raflardan hızla tükeniyor.
Tavsiyemiz mi? Ekşi mayanın yükselişine ayak uydurun ve fermente hamurla yaratıcı denemeler yapın. Ekşi mayayı geleneksel ekmeklerin dışında farklı ürünlerde kullanmayı deneyin ya da klasik ekşi maya lezzetini sağlıklı malzemelerle birleştirin. Örneğin, neden bitter çikolatalı ekşi maya brioche denemeyesiniz? Ya da probiyotik açısından zengin bir bağırsak dostu fayda için kimchi eklemeyi? Tüketiciler, ekşi mayanın kendine özgü lezzetini ve dokusunu takdir ediyor ve bu özellik, hangi üründe kullanırsanız kullanın premium bir algı yaratır. Hong Kong merkezli Alive Bakery bu konuda harika bir iş çıkarıyor; ekşi mayalı tarçınlı rulo, incir ve cevizli ekşi maya ekmeği ve hatta hurmalı ekşi maya scone sunuyorlar.
Klasik ekmekçilik favorileri, müşterileri çekmenin en güvenilir yolu. Bu güvenilir ürünler 2024 yılında tüketicileri memnun etmeye devam ediyor ve 2025'te dünya genelinde en büyük büyümeyi göstereceği öngörülüyor. Ekmekçilik ustalığı, zamansız formatlar ve geleneksel pişirme teknikleri; Fransızca, Çince, İngilizce, Almanca ve Portekizce konuşulan pazarlarda en çok değer verilen unsurlar arasında. Taste Tomorrow’un derinlemesine veri analizine göre, klasik ekmek ürünlerine yönelik ilginin 2025 yılında %17 ila %31 oranında artması bekleniyor.
New York Magazine yüksek kaliteli fırınlara olan ilginin yakın zamanda azalacağını düşünmüyor. "New York, croissant almak için sıraya girenler olduğu sürece, bu lezzetten asla bıkmayacak" diye yazıyorlar. Her hafta yeni fırınlar açılıyor ve büyük bir pazarlama kampanyasına ihtiyaç duymadan ilk günlerinde tüm ürünlerini satmayı başarıyorlar. Croissant, pain aux chocolat ve kouign amann gibi klasik kat kat hamur işleri, insanların damaklarını büyülemeye devam ediyor.
Bu klasik hamur işleri, hem rahatlık sunuyor hem de kolay ulaşılabilir bir lüks hissi yaratıyor. Tüketicilerin bu tercihini güçlendirmek için, klasik tariflerinizin güvenilirliğini öne çıkarın. En sevilen, zamansız lezzetleri vurgulayan bir 'klasikler koleksiyonu' oluşturun ve ürünlerinizin özgünlüğüne ve ustalığına odaklanın. Tek menşeli çikolata ve atalık tahıllar gibi premium malzemeler kullanarak, klasik hamur işlerinizin otantikliği ve üstün lezzetini daha da artırın. Tüketiciler bunu çok sevecektir.
On yılı aşkın süredir Taste Tomorrow, ekmekçilik, pastacılık ve çikolata sektörlerinde profesyonellere gelecekteki tüketici taleplerini öngörerek yol gösteriyor. 2025 yılına yönelik trend tahminlerimizi oluşturmak için gelişmiş anlamsal yapay zeka teknolojisi kullanarak online tüketici verilerini analiz ediyoruz. Ekmek, hamur işleri, pastalar ve çikolata ürünleri hakkında yedi farklı dilde ve 50'den fazla pazarda yapılan aramaları ve online konuşmaları takip ediyoruz. Bu veriler, sektörün en büyük global tüketici anketiyle birleştirilerek, gıda endüstrisinin bugünü ve geleceği hakkında kapsamlı bir küresel perspektif sunuyor.
Tüketicilerin pastalar, özel pastacılık ürünleri ve çikolata ürünlerinde ne aradığını öğrenin. 2025'in en taze pastacılık trendleri ve 2025'in en taze çikolata trendlerine dair özetimizde, güçlü içeriklere ve teknoloji esintili tasarımlara yönelik büyük bir ilgi olduğunu göreceksiniz.