"10 tüketiciden 9’u ambalaj üzerindeki bilgileri okuyor." – Taste Tomorrow (Yarının Tatları)
Diğer mega trendlerde olduğu gibi, tüketiciler “temiz beslenme”nin ne anlama geldiğini kendi bakış açılarına göre belirliyor. “Temiz” ya da "Yalın" kavramı geniş bir anlam taşısa da, tüketiciler genellikle temiz beslenmeyi; doğal ve/veya organik içeriklere öncelik veren, katkı maddesi içermeyen, minimum düzeyde işlenmiş ve çevre dostu bir beslenme biçimi olarak tanımlıyor.
Katkı maddeleri, işlenmiş gıdaların fabrikalardan ve endüstriyel mutfaklardan depolara, mağazalara ve son olarak tüketicilere ulaşana kadar güvenliğini sağlar. Ayrıca, gıdaların tat, aroma, doku ve görünüm gibi duyusal özelliklerini değiştirmek için de kullanılırlar. Avrupa Gıda Güvenliği Otoritesi (EFSA) ve ABD Gıda ve İlaç Dairesi (FDA) gibi çeşitli resmi kuruluşlar, gıda katkı maddelerini olası sağlık üzerindeki etkileri açısından düzenler, denetler ve onaylanmadan önce kapsamlı bir şekilde değerlendirir.
Puratos’un hedefi, güvenlik, işlevsellik, tat veya dokudan ödün vermeden Yalın Etiket çözümleri geliştirmektir. Bu doğrultuda, her bileşenin bir nedeni olduğuna inanıyor ve ekmekçilik, pastacılık ve çikolata alanlarında Temiz Etiket yolculuğunuzun her adımında sizi destekliyoruz. Bunu yaparken, içerik listesini sadeleştiriyor ve mümkün olduğunca doğal kaynaklı bileşenleri öne çıkarıyoruz.
Puratos’un Yalın Etiket yaklaşımı yalnızca içerik listesini sadeleştirmekle sınırlı değil. Aynı zamanda, şeffaf ve anlaşılır bilgi sunarak tüketicilerin bilinçli gıda seçimleri yapmasına yardımcı olma taahhüdümüzün bir parçası.
Taste Tomorrow’un tüketici araştırmasına göre, tüketicilerin %71’i yalnızca doğal içerikler kullanan fırınlardan daha fazla alışveriş yapacağını belirtiyor. Bu oran, 2022’den bu yana önemli ölçüde artış gösterdi.
Paketli ürünler söz konusu olduğunda ise, tüketicilerin 10’da 9’u ambalaj üzerindeki bilgileri okuyor: