Dünya çapındaki devletler, bu kriz döneminde hem tıp hem de gıda endüstrilerini stratejik sektörler olarak görüyor. Dünyanın dört bir yanındaki toplumlara, ihtiyaçları olan temel gıdaları sağlayarak yardımcı olduğumuzdan, faaliyetlerimizi sürdürmek bizim için bir sosyal sorumluluk niteliğinde.
Yeni Koronavirüs (COVID-19) salgını devam ederken hijyen kurallarına tamamıyla uymak hayati önem taşımaktadır. Virüsle mücadele etmenize ve onu kontrol altına almanıza yardımcı olmak adına alabileceğiniz bazı ilave önlemleri bu yazıda topladık.
Hem müşterileriniz hem de ekip üyeleriniz için temiz bir ortam yaratmak artık bir numaralı önceliğiniz. Bu nedenle, aşağıdakiler de dahil olmak üzere farklı insanlar tarafından dokunulan yüzeyleri ve nesneleri temizlemeye özellikle dikkat etmek önemlidir:
Bu eylemleri günlük rutinin bir parçası haline getirmek için bir temizlik programı uygulayın ve müşterilerinizi ve personelinizi bu konuda bilgilendirin.
Herkesin gerektiği düzeyde hijyen sağlaması ve virüsün yayılmasını önlemesi için Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) aşağıdakileri şiddetle tavsiye etmektedir:
Ayrıca, ürünlere ellerinizle dokunmaktan kaçınmak için servis maşaları ve hijyenik eldivenler kullanın.
Ayrıca, personel ve yüklenicilerin ellerini sabun ve su ile yıkayabilecekleri yerlere erişimlerinin sağlanması ve önemli yerlere el temizleme dezenfektanlarının yerleştirilmesi önerilmektedir.
Yerel halk sağlığı otoritenizin yardımı ile el yıkamayı teşvik eden posterler asarak veya DSÖ'ye danışarak insanlara yapılması gereken en iyi uygulamaları hatırlatabilirsiniz.
Koronavirüs salgınının yayılmasını kontrol altına almanın etkili çözümlerinden biri sosyal mesafedir.
Müşterilerinize yardımcı olmak ve onlarla aranızda bir güven ilişkisi oluşturmak için şunları yapabilirsiniz:
· Temassız ödemeleri teşvik edin ve insanların sosyal mesafeyi koruyarak siparişlerini alabilecekleri bir 'işlem birimi' oluşturun.
· Müşterilerin arasında bir metre mesafe olmasını sağlayın. Müşterilerinizin gerektiği gibi davranmasını sağlamak ve onlara güvence vermek için dükkanınızın zeminine konu ile ilgili görseller yapıştırın. (örneğin bant ile)
· Giriş ve çıkış akışı için yeterli alan bırakın ve 'bir kişi girer, bir kişi çıkar' politikası uygulayın.
· Dükkanınızın büyüklüğüne göre içerideki müşteri sayısını sınırlayın. İçeride bulunabilecek maksimum insan sayısını belirtmek için kapıya bir not asın.
· Dışarıda sıra oluşursa, sıradaki kişilere araya mesafe koymalarının önemli olduğunu tekrar hatırlatın.
Herkes karşılaştığımız bu durumu değerlendirip anlamakta zorlanıyor. Personeliniz ve müşterileriniz bunun sizin için de geçerli olduğunu anlayacaklardır. Durum hakkında dürüst ve şeffaf davranarak ve onlarla empati kurarak size duydukları güvenin devam etmesini sağlamanın yanı sıra sakin ve odaklı kalmalarına yardımcı olun.
Açık iletişimin sürdürülmesi ile insanlar, durumu daha iyi yönetmek için birbirlerine yardımcı olabilir veya bu konuda yeni fikirler üretebilirler.
Her yerde olduğu gibi, Puratos'ta da Koronavirüsün neden olduğu acil sağlık durumunun işimiz ve günlük yaşamlarımız üzerinde önemli bir etkisi var.
Puratos'un, çalışanlarımızın ve iş ortaklarımızın sağlığını ve güvenliğini güçlendirmek ve tüm müşterilerimize ürünlerimizin üretimini ve tedarikini sağlamak için yerel yetkililerin kılavuzları ile uyumlu olarak gerekli tüm iç tedbirleri aldığı konusunda sizleri bilgilendirmek isteriz.
Bu makale güncel bilgilere dayanmakta olup gerektiğinde uygun olarak güncellenecektir.
Eklemek istediğiniz bir nokta varsa puratostr@puratos.com adresinden bizimle iletişime geçebilirsiniz. Paylaştığınız bilgileri makalemize eklemekten memnuniyet duyarız.