21 Eyl 2023
Taste Tomorrow çikolata endüstrisi trend tahmini, 50 ülkede 20.000 tüketicinin katıldığı global bir anketten elde edilen bilgilerin yanı sıra yapay zeka destekli en son çevrimiçi veri analizine dayanmaktadır.
Hangi çikolata trendleri üzerinde çalışmalısınız? Çikolata endüstrisine yönelik bu 2024 tahmininde, dünya çapındaki tüketiciler arasında en popüler olan ve hızla gündem olan çikolata trendlerini vurguluyoruz. Taste Tomorrow araştırması, rekabette öne geçmek için kullanabileceğiniz tüketici istek ve ihtiyaçları hakkında içgörü sağlar.
2024 çikolata sektörünü şekillendiren en yeni 3 trend:
Ruhun Gıdası
Sürdürülebilir Tarım
Bitkisel Bazlı
Bu trendler, ekmekçilik, pastacılık ve çikolata endüstrisinin en kapsamlı tüketici araştırma programı olan Taste Tomorrow'un bulgularından edinilmiştir. 50 ülkede 20.000 tüketiciden veri toplayan bu girişim, dünyanın kendi türünde en büyük ve en kapsayıcı araştırmasıdır. Ayırt edici yaklaşımımız, en güncel semantik yapay zeka tekniklerini kullanarak kapsamlı tüketici anketlerini gelişmiş, her zaman açık çevrimiçi izlemeyle kusursuz bir şekilde birleştirerek, bu trendleri yönlendiren temel tüketici ihtiyaçlarını ve motivasyonlarını ortaya çıkarıyor.
Araştırma 3 temele dayanıyor:
Yapay Zeka ve Veri Bilimi - ortaya çıkan trend sinyallerini keşfeden ve bunların büyüme gidişatını takip eden kişi olmak için 9 dilde sosyal medya konuşmalarının, aramalarının ve bahsedilenlerin sürekli analizi
Dünya çapında tüketici anketi - her trendin altında yatan tüketici ihtiyaçlarının, motivasyonlarının ve ihtiyaçlarının kültürel olarak tüketici bazında ele alınması
Trend Çerçevesi - tüketici uzmanlarımız tüm trend ekosistemini anlamak için küresel olarak tutarlı bir mercek kullanıyor
Taste Tomorrow trend tahmin yöntemleri hakkında daha fazla bilgi edinin.
Stresi ısırarak uzaklaştırın
Pek çok tüketici çikolatanın sağlıklı beslenmenin önemli bir parçası olduğunu düşünüyor. Özellikle artık olumlu bir ruh hali sağlığın bir parçası olarak kabul edildiği için, sizi mutlu eden yiyecekler daha kutsal hale geliyor. Çikolata gibi moralinizi yükselterek genel refahınıza katkıda bulunan gıdalar çok rağbet görüyor: Dünya çapındaki tüketicilerin %65'i zihinsel sağlık sağlayan gıdalara yöneliyor. Ancak ilgi Orta Doğu ve Afrika'da (%82) ve Güney Amerika'da (%81) daha ciddi bir artış gösteriyor.
Kaygı yönetimi ve stresin azaltılması sağlığımız için önemlidir. Bazı araştırmalar, bitter çikolatada bulunan antioksidan özelliklere sahip bitki bileşikleri olan flavonollerin beyin fonksiyonuna fayda sağlayabileceğini, dolayısıyla stresli durumlarla baş etmenin daha kolay olduğunu öne sürüyor. Diğer çalışmalar, kakao açısından zengin ürünler yemenin kısa vadede ruh halinizi iyileştirebileceğini gösteriyor. Ancak tüm bilimsel kanıtların yanı sıra, her çikolata tutkunu, içinizi ısıtan o enfes lezzetin tadını çıkarmanın ne kadar rahatlatıcı olabileceğini elbette uzun zamandır biliyor.
Daha iyi odaklanma, daha fazla enerji ve daha iyi bir ruh sağlığı isteyen tüketiciler giderek daha fazla bitkisel içerikli çikolatayı tercih ediyor. Botanikler tıbbi, aromatik veya mutfakla ilgili özellikleri nedeniyle değer verilen bitki çiçekleri, yaprakları, kökleri, tohumları veya saplarıdır. Biberiye, tarçın, ebegümeci, okaliptüs veya kakule gibi otlar ve baharatlar genellikle kakaonun sağlık açısından faydalarını artırır.
Dünya genelindeki tüketicilerin %68'i, botaniklerin çikolatanın faydalarına katkıda bulunduğunu düşünüyor; bu, 2021'e kıyasla %15'lik büyük bir artış. %73, botaniklerin çikolata ürünlerine lezzet kattığına inanıyor. Botanikler, çikolatanızın hem lezzetli hem de sağlıklı görünmesini sağlayan bir bileşen olarak kuruyemiş ve meyvelerden sonra hemen ikinci sırada yerini alıyor.
Çikolata markası Wizards Magic, 'Tatlı Rüyalar' adını verdikleri, papatya ve lavantayla zenginleştirilmiş bir çikolata sunuyor. Çikolata, tüketicilerin rahatlamasına ve iyi bir gece uykusu sunmasına yardımcı olmak için bu botanik maddelerle ve E vitamini ile zenginleştirilmiştir. Bitkilerin sağlık faydalarından akıllıca yararlanıyorlar, çikolatanın verdiği ruh halini iyileştirme ve keyif anını, sağlığa faydası ile zenginleştirerek tanıtımını yapıyorlar.
Çiftçilere karşı adil olmak hepimize bir çağrı
Fair Trade Original (Adil Ticaret), Rainforest Alliance (Biyolojik Çeşitliliği Koruma Derneği), köle kullanmayan üreticiler, iklime saygı, sürdürülebilir ambalaj, tüketicilere kakaonun nasıl üretildiğine dair garanti veren sertifikalar günden güne daha çok öne çıkıyor. Bunun iyi bir nedeni var, çünkü anketimiz dünya genelindeki tüketicilerin %68'inin sürdürülebilir tarım yöntemlerinden elde edilen ürünlerle ilgilendiğini gösteriyor.
Sürdürülebilir tarım eskiden çoğunlukla toprak verimliliğine, biyolojik çeşitliliğe ve zararlı olmayan haşere kontrolüne yönelikken, artık tüketicilerin odak noktasının tedarik zincirleri, kaynak kullanımı ve etik değerlere doğru kaydığını görüyoruz. Kakao çiftçiliğinin sosyal etkisine büyük ilgi duyuluyor; insanların %65'i artık çiftçilerin adil bir fiyat ve geçinebilecekleri gelir elde ettiğinden emin oldukları gıdaları tercih ediyorlar. 2021'de bu oran %60'tı.
Sürdürülebilir tarım trendinden yararlanmanın en iyi yolu Belcolade gibi Cacao-Trace sürdürülebilir tedarik programlarına katkı sağlayan çikolataları kullanmaktır. Cacao-Trace çikolatası, kakao çiftçilerinin ve topluluklarının sosyal ve ekonomik gelişimini destekler. Çiftçilerin, çekirdekleri için adil ücret fiyatının yanı sıra benzersiz bir Çikolata Bonusu, yani prim almasıyla, değer zincirinde dengeli bir kâr dağıtımı söz konusudur. Bu yaklaşım, yalnızca çiftçiler ve topluluklar için daha iyi yaşamlar sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda tüketiciler için de üstün lezzetli çikolatalar sağlıyor.
Aynı derecede lezzetli ama daha masum versiyonu
Bitkisel bazlı hareket çikolata dünyasını ele geçiriyor. Hayvan ve gezegen dostu çikolata ürünleriyle ilgilenenler artık sadece küçük yenilikçi üreticiler değil; global bir firma olan Nestlé bile vegan KitKat piyasaya sürdü. Global gıda şirketi, ikonik çikolatasının tarifini, ekolojik ayak izini normal çikolataya göre %18 daha düşük olacak şekilde değiştirdi. Çikolata sürdürülebilir bir şekilde tedarik ediliyor ve orijinalin dokusuna ve tadına yakın kalmak için sütün yerini pirinç bazlı bir alternatif alıyor.
Vegan KitKat, bitkisel bazlı gıdalara yönelik artan tüketici istekleriyle uyumlu. Dünya genelindeki tüketicilerin %56'sı en az ayda bir kez bitkisel bazlı gıda satın alıyor; bu oran 2018'deki %36'ya göre ciddi bir artış. Tüketicilerin birçoğu bitkisel bazlı yiyecekleri suçluluk duymadan yemekten hoşnut. Tüketiciler gıda sisteminin iklim üzerindeki etkisinin giderek daha fazla farkına varıyor ve satın alma kararlarında bunu dikkate alarak vegan çikolatayı mantıklı bir seçim haline getiriyor.
Vegan gıdaları tercih etmek tüketicilere gurur verir çünkü bu onların sağlıklarının ve sosyal bilinçlerinin bir göstergesidir. Ancak vegan gıdaların daha az lezzetli olduğuna dair düşünceler de azalıyor; katılımcıların %52'si bitki bazlı alternatiflerin tadının hayvansal gıda ürünleri kadar lezzetli olduğunu kabul ediyor. Çikolata endüstrisinde bitki bazlı kreasyonlar yapmanın önündeki en büyük engel, süt ürünleriyle aynı mükemmel işlenebilirliğe ve kullanım alanına sahip, süt içermeyen, süt benzeri çikolata ve beyaz kuvertürlerin geliştirilmesiydi. Ancak mevcut çözümler ve teknolojiler sayesinde artık profesyonellere yönelik, tat ve dokudan ödün vermeden vegan kreasyonlara olanak tanıyan bitkisel bazlı çikolata çözümleri mevcut ve böylece birçok yeni vegan çikolata ürününün lansmanının yolu açılıyor.
Yıl boyunca, Taste Tomorrow araştırmamızdan gelen içgörülerle hazırladığımız çikolata trendlerini, beklentilerini ve en güncel tüketici içgörülerini paylaşıyoruz. Global haber bültenimize kaydolun ve bir adım önde olarak, işinizi bir üst seviyeye taşıma fırsatını kaçırmayın.