Ekmekçilik, pastacılık ve çikolatada fark yaratan 3 muhteşem doku

12 Ağu 2024

Retail
Cross-category
Patisserie
Hospitality
Trend Updates
Artisans
Hype & Trend Signal
Chocolate
Foodservice
Industry
Bakery
Trend
Chocolatiers

Yarının Tatları olarak gıda sektörüne sürekli destek ve ilham veriyor, bunu da kapsamlı tüketici analizleriyle güçlendiriyoruz. Son verilerimize göre doku, tüketicilerin ilgisini çeken ve tercihlerini şekillendiren bir odak noktası haline geldi. Dolgulu çöreklerden gevrek XXL kruvasanlara ve ultra kabarık brioche ekmeklerine kadar, doku yalnızca son moda olmaktan çok daha fazlası! Günümüzde tüketici tercihlerini belirliyor.

Tüketici tercihlerine uygun, yenilikçi ve Instagram'a layık dokular mı yaratmak istiyorsunuz? Bu 3 duyusal deneyimden ilham alın:

 

1. Dişe gelen dokular

Yoğun ve damakta yer eden lezzetler

New York Times Cooking'in çok konuşulan gochujang karamelli kurabiye tarifi yayınlandıktan sonra hızla viral oldu. Sadece acı ve tatlı bir araya getirdiğinden dolayı değil, özellikle dışı çıtır, içi dolgun olan enfes dokusundan dolayı da bu başarıyı kazandı. Batı ekmekçiliğinde dolgun dokular geleneksel olarak arka planda kalsa da, dolgun hamur işleri ve pastaların popülaritesi günümüzde artıyor. Kouign-amann, mochi donut ve Pao de Queijo'ya (Brezilya peynirli ekmeği) olan talep, değişen tüketici tercihlerini ve daha çeşitli ve keyif veren yeme deneyimlerine duyulan arzuyu kanıtlıyor.

Özellikle ABD, İngiltere, Kanada, Hindistan ve Avustralya'da dolgun hamur işlerine duyulan sevgi giderek artıyor. Bu değişim kısmen Japon mochi, Tayvanlı bubble tea ve Endonezyalı kue lapis gibi küresel mutfak etkilerinden kaynaklanıyor. Dişe gelen dokuların cazibesi, tatların damakta kalmasını sağlayarak daha uzun süreli ve keyifli bir yeme deneyimi sunabilmelerinden ileri geliyor. Böylece, bir hamur işi veya ekmekçilik ürünü kişiye. daha fazla keyif veriyor.

Dolgun dokuların ortaya çıkışına ilişkin bir diğer argüman da klasik canelé'nin popülerliği. Çıtır çıtır yanmış karamel kabuğa ve dolgun bir içe sahip bu tipik Fransız hamur işi, Kore fırınlarında bir üst seviyeye taşındı. Daha fazla doku ve lezzet katmak adına canelé'leri dolgulu yapmaya başladılar. Bu trend, Melbourne'deki Kudo gibi pastanelere de ulaştı ve pandan ve taro, Ferrero Rocher, matcha, şeftalili ve ahududulu yasemin çayı gibi ilginç lezzetlerle doldurulan canelé'ler pastanenin raflarına yerleşti.

2. Gevrek dokular

En yoğun tatlar ince katmanlarda

Bir kruvasanı ikiye bölmekten daha tatmin edici bir şey var mıdır? Altın rengi dış yüzeyi çatlayarak açılır ve ortaya sonsuz katmanlı tereyağlı, gevrek bir hamur işi çıkar.  Gevrek dokunun cazibesi, ısırdığınızda zahmetsizce ufalanan veya dağılan ve birçok duyunuza hitap eden bir deneyim yaratan hassas, katmanlı kıvamında yatar. Bu eşsiz doku, tatlara karmaşıklık ve derinlik katarak genel yeme deneyimini geliştirirken, görsel ve dokunulabilir nitelikleriyle de duyuları harekete geçiriyor. Viral statüsüne ulaşan çok sayıda başarılı ve öne çıkan hibrit hamur işi ve unlu mamulün ortak bir özelliği vardır: Kruvasan gibi klasik kreasyonları anımsatan gevrek bir dokuya sahiptir.

Şu anda, internet kullanıcıları, TikTok'taki 25 Sterlinlik devasa XXL kruvasanın büyüsüne kapılmış durumda. Philippe Conticini'nin eserinin devasa boyutu da gevrekliğini artırıyor. Diğer bir moda ise, aslen Kore'den gelen ancak artık okyanus ötesinde de kendine yer bulan yassı kruvasan ya da ezilmiş kruvasan. Pişmemiş hamur şekerle kaplanıyor ve iki tepsi arasına sıkıştırılarak yassı ve çıtır karamelize bir dış yüzey oluşturuluyor ve ardından çikolataya batırılıyor. Ve bunu gören kalabalık çılgına dönüyor!

Ancak gevrekliğin cazibesi yalnızca kruvasanda değil daha geniş çaplı uygulamalarda da kendini gösterir. Ayrıca pastırma, peynir, pesto veya karamelize soğan gibi dolgulara sahip tuzlu milföy tatlılar da kendini göstermeye başlıyor. Yeşil soğanlı kreplerin popülaritesi, tıpkı viral olan baş aşağı milföy hamurlu tartlar gibi verebileceğimiz bir başka örnek. Bu lezzetlerin her biri, sonsuzmuş gibi duran katmanların görsel çekiciliği ve ısırmanın verdiği inanılmaz hisle tüketicileri büyülüyor.

3. Doku karışımları

Hibrit dokular duyulara hitap ediyor

Hibrit ekmekçilik ürünleri başlı başına bir ürün kategorisidir, ancak daha önceki hibrit ürünler genellikle şekle odaklanmıştır. Örneğin bir ürünün kendine özel şeklini evirip çeviren cruffin, croffle ve mochidonut gibi. Bugünlerde, birbiriyle çelişen dokuları bir araya getiren hibrit ürünlere kayıyoruz.

Kurabiye hamurlu kruvasanı ya da diğer bir deyişle "crookie"yi ele alalım. Bu yeni TikTok dalgası, klasik kruvasanı yeni bir formda sunmuyor. Yenilik, kruvasan ile yarı pişmiş çikolata parçacıklı kurabiye hamurunun birleşiminden geliyor. Dolgun kurabiye hamuru ve çıtır çikolata parçalarıyla doldurulmuş, üzeri çıtır bir kurabiyeyle süslenmiş gevrek bir kruvasan.

Aynı şey, Shark Tank adlı televizyon programında göründükten sonra ABD'deki süpermarketlerin dondurucu raflarında yerini alan Pizza Cupcake için de geçerli. Tuzlu atıştırmalık, ürün ambalajında "gevrek, tereyağlı, dolgun" olarak tanımlanıyor, ancak pazarlamada farklı bir dokusal yön öne çıkıyor: Uzayıp giden peyniri. Bu iki fırın ürünü de tüketicilere hoş ve beklenmedik bir yeme deneyimi sunmaya çalışan, dokuların ön planda olduğu bir karışımın sonucu.

Y kuşağının gözü dokuya kayıyor

Dokunun ön plana çıktığı ekmek, çikolata ve pastacılık ürünleri için en önemli hedef kitle, bu konuda en maceracı kuşak olan Y kuşağı. Innova Market Insights tarafından yapılan araştırmaya göre, %60'lık bir ortalamaya karşı Y kuşağının %68'i dokunun satın alma kararlarını etkilediğini belirtiyor. Ancak genel olarak doku büyük önem taşıyor. Hatta tüketicilerin neredeyse yarısı "bir yiyeceğin içerik listesinden çok dokusunun deneyimine önem verdiklerini" söylüyor. Bu nedenle, bir sonraki eserinizin çıtırlığına, dolgunluğuna, yumuşaklığına veya gevrekliğine özen gösterin.

Yarının Tatları Hakkında

Yarının Tatları; ekmekçilik, pastacılık ve çikolata alanlarında tüketiciyi anlamaya yönelik çalışmalarını sürdüren dünyanın en büyük ekosistemidir. Yerel ve küresel tüketici davranışlarını, tutumlarını ve seçimlerini takip ederek bize değerli, derinlemesine içgörüler sağlıyor. Bu sayede biz de trendlerin gelişimini takip edebiliyor ve yenilerini ortaya çıkarabiliyoruz. Metodolojimiz hakkında daha fazlasını keşfedin.

En güncel sektör trendlerinden ve tüketici içgörülerinden haberdar olun

İlham almak için Yarının Tatları'na güvenen binlerce ekmekçilik, pastacılık ve çikolata uzmanına katılın. Daha fazla bilgi için bize ulaşın.

Related Articles