Gıda Sektörünün En Taze ve Çekici 3 Konsepti

12 Ağu 2024

Retail
Cross-category
Patisserie
Hospitality
Trend Updates
Artisans
Hype & Trend Signal
Chocolate
Foodservice
Industry
Bakery
Trend
Chocolatiers

Ekmekçilik, pastacılık ve çikolata sektöründe inovasyon, sadece popüler bir kavramdan ibaret değildir. Rekabetçi bir pazarda tüketicilerin dikkatini çekmek ve fark yaratmak için ilgi çekici yeni ürünler ve hizmetler sunmak esastır.

Güncel kalabilmek için trendleri anlamak ve uyum sağlamak çok önemlidir. İşte bu yüzden, Yarının Tatları (Taste Tomorrow) ile sektörümüzü şekillendiren gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Bu içgörülerle, yeni ürünler geliştirirken göz önünde bulundurmanız gereken en önemli 3 yeniliği sizler için derledik. Hadi başlayalım!

1. Kolaylık sunma ve kişiselleştirmede yapay zeka destekli devrim

Tüketicileri cezbeden kolaylıklar ve fırsatlar

Yapay zeka, gıda endüstrisinde çığır açıyor. Yapay zeka ile tasarlanmış tat ve ambalaj tasarımına sahip Coca-Cola Y3000 gibi gösterişli ürünlerin ötesinde, müşteri hizmetleri ve şirket içi işlemlerde de kuralları baştan yazıyor. Yapay zeka destekli mağazalar, satış tahminine yardımcı olan yapay zeka araçları, sipariş almak için yapay zeka çözümleri ve satışları artırmaya yardımcı olan yapay zeka odaklı uygulamalar mevcut. Tüm bu seçenekler tüketiciler için hayatı biraz daha kolaylaştırıyor.

Kanada'da bir üniversitenin kampüsünde bulunan Aramark 24/7 Quick Eats mağazasını örnek verelim. Gece yarısı ders çalışırken bir şeyler atıştırmak isteyen öğrenciler mağazaya girip bir kurabiye alabiliyor ve kasaya uğramadan ya da alışverişlerini tamamlamadan çıkıp gidebiliyor. Hatta bunu yaparken kitaplarını okumaya devam edebiliyor. Yenilikçi kasiyersiz mağazalarda çalışan bulunmasına gerek olmuyor ve kolaylığın yenilikle buluştuğu gıda perakendeciliğinin geleceğine bir bakış sunuyor.

Mağazaların çok daha otomatik hale getirilmesini isteyen tüketicilerin sayısı artıyor. Bu oran 2018'de %35 iken şu anda %42'ye yükselmiş durumda. Neyse ki Yapay Zeka, benzersiz kolaylık ve kişiselleştirilmiş deneyimler sunarak gıda hizmeti ve perakende ortamlarında devrim yaratıyor.

Birçok gıda hizmeti kuruluşu, daha güçlü marka bağlantılarını teşvik etmek ve müşteri sadakatini artırmak için yapay zeka teknolojisini deniyor. Tüketicileri cezbetmek için sahip oldukları en önemli silah özelleştirilmiş fırsatlar. Özel menüler veya sadece doğru zamanda ve doğru yerde bir kahve ve çörek alma olanağınızın olduğunu düşünün. Starbucks, sık sık en ince ayrıntılarıyla düşünülmüş bir ödül programı ile ziyaret sıklığını ve satış noktalarında harcanan miktarı artırmak için yapay zekayı başarıyla kullanıyor. Her ay milyonlarca yeni üye kahve zinciri programına katılarak özel fırsatlar ve ödüller kazanıyor, bu da teknolojiyi herkes için karşılıklı kazançlı haline getiriyor.

2. Beklenmedik yaratıcı iş birliklerinin gücü

Bütçenizi zorlamadan ses getirmenin yolu özgün ortak yaratımlardan geçiyor

Beklenmedik ortak markalı ürün lansmanları tüketicilerin dikkatini çekiyor ve sektörü kasıp kavuruyor. Sadece birkaç yıl önce hayal bile edemeyeceğimiz iş birlikleri şu an çok gözde. McDonald's ve bir güzellik markası arasında bir iş birliği mi? Neden olmasın, artık patates kızartması ve burgerin yanında manikürünüz için gerekli malzemeleri satın alabilirsiniz. Makaron markası Fauchon'un Heinz Domates Ketçabı ile birlikte şaka amacıyla piyasaya sürdüğü bir ürün mü? Elbette, TomaCaron'la tanışın. Ne kadar şok edici olursa o kadar iyi. Bu iş birlikleri, geleneksel ürünlere taze ve heyecan verici bir dokunuş katıyor ve tüketicilere benzersiz ve unutulmaz bir deneyim sunuyor.

Genellikle çok sınırlı olan koleksiyonlar (sadece 57 kutu domates ketçaplı makaron mevcuttu) reklamın kötüsü olmaz gibi çok eski bir sözden yola çıkılarak piyasaya sürülmüş gibi görünse de böyle bir yaklaşım, sorumlu pazarlama departmanlarını hafife almak demek olur. Tüketicileri şaşırtmak veya şok etmek, sosyal medya uygulamalarının algoritmalarını avucuna almanın ve yeni kitlelere ulaşmanın en iyi yolu olduğu için bunlara gayet bilinçli iş birlikleri denebilir.

Ayrıca, başka bir markayla iş ortaklığı yapmak onların takipçileri tarafından da görüldüğünüz anlamına geliyor. Bu da bu çılgın iş birliklerini düşük bütçeyle ses getirmenin akıllıca bir yolu haline getiriyor. Örneğin, Üretici Tender-Stems'in Chococo ile ortaklaşa hazırladığı brokoli dolgulu Sevgililer Günü çikolatalarını ele alalım. Fikir o kadar beklenmedik ve sıra dışı ki bir brokoli yetiştiricisine normal şartlarda hiç de kolay olmayan, ücretsiz yoğun bir medya ilgisi bile kazandırdı.

3. Tatlı ve tuzlu kombinasyonları, ekmekçiliğin en gözde lezzetleri

Belirgin ve çok katmanlı tatlar revaçta

Tüketicilerin duyularını harekete geçirmek amacıyla ekmek ve pasta sunumlarının sınırları her zamankinden daha fazla zorlanıyor. Ekmekçilik ve pastacılık klasiklerinin hibrit tatlılara (cronut, cruffin ve brookie gibi) dönüştürülmesi artık sıradan hale geldi. Şimdi tüketiciler daha da cesur yenilikleri, yani tatlı ve tuzlu notaların bir araya geldiği karşı konulmaz birleşimleri kucaklamak için akın ediyor. İnovasyon ikiye katlanıyor!

Bir tatlıya tuzlu bir unsur eklemek, ona kompleks bir yapı ve derinlik katıyor. Akçaağaçlı pastırmalı kekler, tatlı taco lavaşları, armut ve gorgonzolalı karamelize soğanlı focaccia ekmeği ve sıcak ballı sarımsaklı burgular bunun birkaç örneği. Örneğin, gaha önce sadece tatlı çöreklere ev sahipliği yapan Dohnut London bile, artık krem peynir ve frenk soğanı ile doldurulmuş ve Everything Bagel baharatıyla kaplanmış tuzlu bir çörek olan dagel'i de sunuyor.

Günlük yemek zinciri Walk-On's, burger-donut karışımıyla işi daha da ileri götürüyor. Yeni Beignet Cheeseburger Sliders'ları, iki tatlı beignet'i el yapımı burger köfteleri, bacon ve eritilmiş peynirle birleştiriyor. Markanın Louisiana kökenine saygı duruşunda bulunan cesur bir tuzlu-tatlı lezzet kombinasyonu. Hatta beignet'lerin üzerine pudra şekeri bile serpiliyor.

Yarının Tatları Hakkında

Yarının Tatları; ekmekçilik, pastacılık ve çikolata alanlarında tüketiciyi anlamaya yönelik çalışmalarını sürdüren dünyanın en büyük ekosistemidir. Yerel ve küresel tüketici davranışlarını, tutumlarını ve seçimlerini takip ederek bize değerli, derinlemesine içgörüler sağlıyor. Bu sayede biz de trendlerin gelişimini takip edebiliyor ve yenilerini ortaya çıkarabiliyoruz. Metodolojimiz hakkında daha fazlasını keşfedin.

En güncel sektör trendlerinden ve tüketici içgörülerinden haberdar olun

İlham almak için Yarının Tatları'na güvenen binlerce ekmekçilik, pastacılık ve çikolata uzmanına katılın. Daha fazla bilgi için bize ulaşın.

Benzer Yazılar