İyiliğe hizmet eden bitki destekli lezzetli içerikler

9 Kas 2023

Bitki bazlı pazara daha yakından bir bakış

Hayvanlara zulme karşı bir hareket olarak başlayan bu akım, bir gıda devrimi haline gelmiş durumda. Tüketiciler hem kendileri için iyi hem de dünya için sürdürülebilir adımlar atarak seçimlerinde bitki bazlı alternatiflere yer veriyor.

Tüketicilerin %70'i bitki bazlı beslenmenin çevre üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu düşünüyor. Ayrıca, insanların %58'i bitki bazlı beslenmenin hayvan bazlı beslenmeden daha sağlıklı olduğu konusunda hemfikir olduğu için bu kesimde daha fedakar bir motivasyon olduğu görülüyor.

Peki bitki bazlı çözümler daha mı sağlıklı? Tüketicilerin bitki bazlı seçenekleri tercih etmesinin başlıca nedenlerinden biri sağlık. Bazı ülkelerde beslenme alışkanlıkları henüz yeni yeni değişmeye başlamışken bazılarında bu trendin hızla yükseldiği görülüyor. Fakat vejetaryen ve vegan beslenmenin sağlığa uzun vadeli etkilerine dair kanıtlar henüz tam olarak sağlamamış durumda. Hayvan bazlı bir beslenmeden tamamen bitki bazlı beslenmeye geçiş, gerçek anlamda dengeli bir beslenme için yeterli değil. Öte yandan, bitki bazlı ürünlerle hazırlanmış dengeli öğünler seçmek sağlıklı bir yaşam için atılacak büyük bir adım. Yapılan yüzlerce araştırma, tam tahıllı ürünler, baklagil, meyve ve sebze gibi bitki bazlı yiyeceklerin tüketimindeki artış ile kalp hastalıkları, tip 2 diyabet, obezite ve diğer sağlık sorunlarının daha az görülmesi arasında bir ilişki olduğunu göstermiştir.

Tüketicilerin %70'i bitki bazlı beslenmenin çevre üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu düşünüyor.

İnsanların %58'i bitki bazlı beslenmenin hayvan bazlı beslenmeden daha sağlıklı olduğu konusunda hemfikir.

Her 3 tüketiciden 1'i haftalık olarak bitki bazlı gıdalar satın alıyor

Bitki bazlı gıdalar market raflarındaki yerini alıyor. Tüketici talebine baktığınızda, bu hiç de şaşırtıcı değil. Dünya çapında 40.000 tüketiciyle yaptığımız tüketici araştırmasına göre, üç kişiden biri her hafta vegan seçenekler satın alıyor. Bu eğilimin en güçlü olduğu bölge, tüketicilerin %34'ünün haftalık olarak bitki bazlı ürünler satın aldığı Güney Amerika. Asya-Pasifik ve Avrupa, alışveriş yapanların sırasıyla %29 ve %28'inin vegan seçenekleri tercih etmesiyle ikinci ve üçüncü sırada yer alıyor. Kuzey Amerika'da bitki bazlı beslenmeye olan ilgi hala oldukça düşük; tüketicilerin sadece %20'si haftalık olarak bitki bazlı ürünler satın alıyor.

 

Bitki bazlı ürünler bugün gıda sektörünün en hızlı büyüyen segmentlerinden 

Tüketiciler, bir değişim gerektiğinin farkında. Her zaman aktif olan tüketici araştırmamız Yarının Tatları'nın bir parçası olarak, gıdayla ilgili çevrim içi konuşmaları takip ediyoruz. Bitki bazlı beslenmenin edilen sohbetlerdeki en büyük trendlerden biri olduğunu ve hala büyümeye devam ettiğini görüyoruz!

Ekmekçilik ve pastacılık alanında piyasaya sürülen bitki bazlı ürünlerin sayısı giderek artıyor. Bu artış, tüketici talebinin yanı sıra bitki bazlı olduğunu iddia eden ürün lansmanlarındaki kayda değer artıştan da kaynaklanıyor. Son 3 yılda ekmekçilik ve pastacılık alanında piyasaya sürülen ürün sayısına baktığımızda; hamur işleri ve tatlı ürünlerin bir önceki yıla göre %61 artışla en hızla büyüyen alt kategoriler olduğunu, ekmekçilik malzemeleri ve karışımlarının %60, kurabiye ve bisküvilerin ise% 43 gibi inanılmaz bir artış gösterdiğini görüyoruz.

BİTKİ BAZLI BESLENME MOTİVASYONU İKİ YÖNLÜDÜR: SAĞLIKLI VE ÇEVRE DOSTU OLARAK ALGILANMAK.

Süt ve yumurta gibi işlevsel malzemeler kullanmadan vegan ürün pişirme yolları

Unlu mamuller için tereyağı, yumurta ve sütün yerine başka alternatifler kullanmak kolay bir iş gibi görünmeyebilir. Bu malzemeler tatlı hamur işlerinin yapımında çok işlevseldir. Son ürüne istenen dokuyu veren yapıyı oluşturmaya yardımcı olur. Puratos olarak bitki bazlı ürünler pişirmenin bir zorluk olmaması gerektiğine inanıyoruz. 

Vegan veya bitki bazlı alternatifler sunarak müşteri tabanınızı genişletebileceğinizi ve veganların, vejetaryenlerin ve yarı vejetaryenlerin ihtiyaçlarını karşılayabileceğinizi biliyoruz. Bitki bazlı ürünlerimizi daha yakından tanımanız için en iyi ekmek, pasta ve çikolata tariflerimizi sizin için burada topladık.

 

Gelin hep birlikte ekmekçilik, pastacılık ve çikolata sektörü için daha sürdürülebilir bir gelecek yaratalım.

Gıda sektöründeki yenilikçiler olarak, size ve müşterilerinize sürdürülebilir çözümler sunmayı ve gezegeni ileriye taşıdığımızdan ve daha iyi, daha sürdürülebilir bir geleceğe bağlılık gösterdiğimizden emin olmak için içeriklerimizin nereden geldiği konusunda tam şeffaflık sağlamayı sorumluluğumuz haline getiriyoruz.

Yalın etiket çözümleri

Tüketiciler, bildiği ya da anladıkları doğal içerikler ve içerik isimleriyle kısa, temiz ve şeffaf etiketleri tercih ederler.